A petició del col·lectiu local de Compromís per Xixona, el diputat de Compromís en les Corts Valencianes, Josep Maria Panyella, ha presentat davant la mesa de les Corts dos preguntes relacionades amb la supressió d’una de les unitats educatives del CP Cristòfol Colom de Xixona, en concret l’adscrita al Programa d’Ensenyament Plurilingüe en Valencià.

Atesa la improvisació que està dominant l’actuació de la Conselleria de Cultura, Educació i Esports en el terreny educatiu i l’atac constant contra el valencià que està duent a terme el Consell, el grup parlamentari Compromís pregunta a la consellera Català si s’han tingut en compte els efectes negatius que provocarà esta supressió sobre l’organització del centre; i quines conseqüències tindrà respecte a l’oferta de places d’ensenyament en valencià.

Amb la presentació d’estes preguntes, Compromís posa al servei dels ciutadans xixonencs tota la capacitat d’influència del nostre grup parlamentari, amb l’objectiu d’evitar que, finalment, eliminen esta unitat educativa. I dóna suport explícit a les reivindicacions encapçalades per l’AMPA del CP Cristòfol Colom.

cristofol_colom_pregunta