Este dimarts, el diari Levante s’ha fet ressò d’un nou greuge comparatiu (i en van…) que patim al País Valencià: mentre que les nostres carreteres registren de mitjana el doble de trànsit que el conjunt estatal (22.000 contra 12.000 vehicles al dia), la inversió de l’estat per al seu manteniment a penes suposa el 5% del total. El món al revés, que se suma a l’infrafinançament crònic i al deute històric que ens converteixen als valencians en ciutadans de segona.

Els xixonencs patim especialment esta desídia de part del govern de Madrid (tant fa si en mans del PSOE o del PP) i del mateix govern autonòmic (amb un Fabra incapaç de defendre els interessos valencians, només pendent de si el nomenen candidat), perquè un poble industrial com Xixona no pot suportar de per vida unes carreteres tan insuficients, que dificulten el transport de mercaderies i la circulació de persones, amb punts especialment negres com la revolta de la Paella i l’accés a la planta de reciclatge.

revolta_paella
Camió sinistrat al maig passat a la revolta de la Paella

Per tot això, Compromís vol expressar que, entre les reclamacions que plantejarà de manera immediata a partir de les eleccions de maig, hi haurà com a actuació fonamental la millora estructural de la CV-800. I ho farà tant des del nostre Ajuntament, com des de la Diputació d’Alacant i les Corts Valencianes. Segons Juli Martínez, responsable de l’àrea d’Economia i Ocupació de Compromís, “el futur dels valencians i els xixonencs es juga en el terreny econòmic, en el finançament i les inversions. Els altres partits amb representació a Xixona també han reclamat millores en la CV-800, però sempre han topat contra els seus superiors jeràrquics de Madrid, que els han dit, com deia Larra, ‘vuelva usted mañana’. Només Compromís, l’únic partit d’obediència valenciana, reclamarà el que necessitem i el que és just sense haver de demanar permís a ningú”.