La secretària de Medi Ambient de Compromís per Xixona i número 7 de la llista, Alícia Climent, ha exposat hui algunes de les principals propostes que el seu partit ha inclòs en el programa electoral per a la protecció del medi ambient i del nostre entorn.

Climent ha començat subratllant que “per a Compromís, quan parlem de medi ambient no ens referim només al camp, les serres o els nostres boscos, sinó també a les zones verdes que hi ha al nucli urbà. I han sigut precisament eixes les que han patit una incomprensible política arboricida per part de l’actual equip de govern.”

A causa d’això, Climent ha explicat que “entre les mesures de Compromís, hi ha crear un reglament per a protegir els arbres del poble i diverses propostes per a plantar-ne de nous tant al nucli urbà com per les sendes que l’envolten, com ara les campanyes Un xiquet, un arbre i Cap carrer sense arbres.”

D’altra banda, la número 7 de Compromís també ha incidit en la “revaloració de les partides de Xixona, com ara la Sarga o el Montnegre, que a hores d’ara es troben molt deixades, quan poden ser atractius turístics d’interior”. En este sentit, Climent ha anunciat que “Compromís demanarà a la Conselleria de Medi Ambient tots els recursos necessaris per a combatre la plaga de tomicus que afecta les nostres pinades, a més d’un increment de guardes forestals que puguen cobrir la grandària del nostre terme i mesures de protecció per a la nostra fauna pròpia.”

residus
Pàgina 60 del programa de Compromís a les Corts Valencianes

Per acabar, Alícia Climent ha volgut mostrar la gran satisfacció que tenen en el col·lectiu local perquè Compromís, en el seu programa electoral per a les Corts Valencianes, haja inclòs una proposta específica i molt contundent sobre el tractament de residus: “Llegir que volem un País Valencià lliure d’incineració és un xicotet triomf que es farà molt gran si Compromís és decisiu en el pròxim govern valencià.”