Després de les eleccions del passat diumenge, Compromís per Xixona va celebrar ahir a la vesprada una assemblea oberta a simpatitzants per a analitzar els resultats que van proporcionar tant els comicis locals com els autonòmics a Xixona i per a adoptar una posició pròpia de cara a l’inici de la legislatura.

A escala local, estos resultats ofereixen dos lectures fonamentals: la primera, la pèrdua de la majoria absoluta per part del PSOE; la segona, la incorporació de dos noves forces al consistori xixonenc (Compromís i C’s), que permeten superar el sòlid sistema de partits que s’havia establit a Xixona en les dos últimes legislatures.

Resultats de les eleccions municipals a Xixona

A escala autonòmica, la lectura principal és el fort ascens de Compromís, que s’erigeix com a tercera força a Xixona, no lluny de la segona, amb quasi un 14% de vot.

Resultats de les eleccions autonòmiques a Xixona

Pel que fa a la posició de Compromís de cara a l’inici de la legislatura, l’assemblea va adoptar per unanimitat els acords següents:

1. Compromís està obert a dialogar amb totes les forces polítiques de Xixona que ens convoquen a fer-ho.
  2. Compromís ha fixat una posició de partida per a les negociacions amb els altres partits.
  3. Quan acabe la ronda de contactes, convocarem una nova assemblea per a ratificar la nostra posició.
Evolució del nombre de vots i del percentatge de vot de Compromís a Xixona (2011-2015)