El Plenari de l’Ajuntament de Xixona del mes setembre va desestimar amb els vots en contra de PSOE i l’abstenció del Partit Popular, la moció de Compromís per a la creació d’una plataforma digital per al comerç local. La moció va comptar amb el suport de Més Xixona, Ciudadanos i Compromís.

Els xicotets comerços ofereixen proximitat i productes de qualitat. Creen ocupació estable, amb horaris que permeten conciliar la vida familiar. Redistribueixen la riquesa dins dels pobles. I, sobretot, ajuden a mantindre els carrers amb vida i el poble actiu. Un poble sense comerços és un poble moribund.

La plataforma digital funcionaria com un aparador virtual per a facilitar la vida als nostres veïns. Esta plataforma serviria per a que el xicotet comerç poguera oferir els seus productes i ofertes diàriament, i a més a més competir amb les grans superfícies, però allò més important  és que la compra no es realitza on line, els clients haurien d’acudir als establiments per adquirir les ofertes.

Segons el regidor de Compromís, Joan Arques, «una vegada més el PSOE tomba una altra bona iniciativa de Compromís. Les noves tecnologies suposen una oportunitat per a reforçar el paper del nostre comerç local. L’objectiu de la moció era convertir Xixona en un enorme centre virtual, en el que els xicotets comerços pogueren mostrar a diari les seues ofertes per a atraure als clients, que les podrien tindre a colp de clic en els seus ordinadors, tablets o mòbils. Podem trobar l’exemple a Sant Joan d’Alacant, la plataforma s’anomena Comercia Sant Joan, que s’ha creat recentment i està tenint molt èxit» .