Compromís per Xixona celebra que el Ple de l’Ajuntament de Xixona haja aprovat, per unanimitat, a l’última sessió ordinària del 26 de setembre, el projecte i l’inici de l’execució de les obres de construcció del nou menjador i el nou gimnàs del CEIP Sagrada Família, a més de l’adequació del seu magatzem.

El regidor i portaveu adjunt del Grup Municipal de Compromís, Lucas Sirvent, ha assenyalat que «gràcies a la bona tasca que Compromís i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, estan duent a terme en política educativa, les xiquetes i els xiquets del Sagrada Família deixaran de dinar en un barracó i tornaran a un espai segur i adequat a les seues necessitats».

Sirvent ha valorat que «tota la comunitat educativa xixonenca, i en especial la del col·legi Sagrada Família estan d’enhorabona perquè veuen cada volta més prop el compliment d’una de les seues majors reivindicacions en matèria d’infraestructures educatives» i ha recordat que «l’antic pavelló on es trobaven el menjador i el gimnàs del Sagrada Família va ser enderrocat fa 8 anys amb la promesa del anterior govern autonòmic del PP de construir un de nou, cosa que mai es va fer».

Aquest projecte, amb un pressupost base de licitació d’1.034.219,60 € (IVA inclòs), i un termini d’execució de 10 mesos, s’emmarca dins de l’anomenat Pla “Edificant” impulsat per la Conselleria d’Eduació, Cultura i Esports, un pla de xoc per la dignificació i millora dels centres escolars públics, que preveu la construcció de 200 escoles i instituts, així com la reforma d’uns altres 500. La iniciativa, a desenvolupar entre 2018 i 2022, preveu una inversió superior als 700 milions d’euros, assumits totalment per la Generalitat, i contempla la col·laboració dels ajuntaments, que poden adherir-se al Pla i s’encarreguen de la tramitació dels projectes, com és el cas del Consistori xixonenc.