El Grup Municipal de Compromís per Xixona ha sol·licitat a través d’un registre escrit major celeritat i claredat respecte a les ajudes socials d’emergència promeses per l’equip de govern xixonenc (PSOE) amb motiu del Coronavirus.

El regidor i portaveu de Compromís, Joan Arques, ha assenyalat que «hem requerit al govern municipal per a què aclarisca l’estat de tramitació en què es troben les suposades ajudes econòmiques d’emergència d’entre 200 i 250 euros que l’Ajuntament té previst oferir i que van ser anunciades en premsa ja fa més de tres setmanes, el passat 7 d’abril».

El portaveu valencianista ha destacat que «som conscients que moltes persones del nostre poble estan en situació de vulnerabilitat a causa d’esta crisi sanitària i econòmica. És hora que l’Ajuntament pose tot el seu esforç en ajudar a estes persones i a les seues famílies immediatament per a poder comprar aliments, pagar subministraments bàsics, així com intercedir amb les entitats bancàries per a poder paralitzar les hipoteques. En la passada legislatura vaig exercir de president de la Comissió de Valoració de Prestacions Econòmiques Individuals i no entenem la demora en el pagament d’estes ajudes quan més es necessiten».

En aquesta línia, el també regidor de Compromís, Lucas Sirvent, ha afegit respecte de les beques menjador: «Sabem de la intenció de l’equip de govern d’habilitar una subvenció complementària per a l’alumnat que no pot accedir al “val beca menjador” de Conselleria. Esperem que aquestes ajudes es materialitzen també prompte perquè hi ha gent que no pot esperar».