Compromís per Xixona ha proposat a través del seu grup municipal a l’Ajuntament la creació d’una plataforma digital de domini públic per al comerç local, mitjançant una moció a debatre en el pròxim Ple ordinari de la Corporació corresponent al mes de juny.

El nostre regidor i portaveu, Joan Arques, valora que «el xicotet comerç és part fonamental de la nostra economia: ofereix productes de proximitat, crea ocupació de qualitat i, sobre tot, ajuda a mantindre amb vida els carrers del nostre poble. Un poble sense comerços és un poble mort».

«En este sentit, cal tindre en compte que els hàbits dels consumidors s’estan transformant ràpidament. Cada volta és major el gasto en el comerç “online” i, a més, la Covid-19 i els seus immediats efectes econòmics han representat un colp molt dur per a moltes PIMES i autònoms, qui van veure reduïda o paralitzada la seua activitat. Per sort, les noves tecnologies poden suposar també una oportunitat per al xicotet comerç», ha assenyalat Arques.

La proposta de la formació planteja la creació per part de l’Ajuntament d’un portal virtual obert que permeta als comerciants xixonencs mostrar a diari els seus productes i ofertes per a atraure clients, els quals les podrien veure a colp de clic a l’ordinador o el mòbil. «Una plataforma com aquesta funcionaria com un altre “aparador” virtual que podria facilitar la vida dels propis comerciants, així com dels veïns i veïnes. En llocs com Xàbia, Almoradí o Sant Joan d’Alacant ja funciona i ha tingut una resposta molt positiva. Donaríem una ferramenta més als establiments, els quals podrien oferir atendre a domicili i així evitar desplaçaments en situacions de confinament com les què acabem de viure, i que podrien tornar a donar-se», ha afegit el regidor valencianista.