El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de Xixona ha titllat de “poc decent” l’augment salarial per als càrrecs polítics dut a terme pel nou equip de govern local aprofitant la incorporació dels regidors de Cs al govern després del seu pacte amb el PSOE.

El nostre regidor i portaveu, Joan Arques, ha criticat durament que «en 2015, la primera iniciativa d’Isabel López com a alcaldessa va ser una pujada de sou d’un 14% més, aprovada amb els vots favorables del PSOE i la imprescindible abstenció de l’únic regidor de Cs, Javier Gutiérrez. Una pujada que en aquell moment no va ser ni ètica ni estètica. Ara, després del pacte de despatxos entre estos dos partits, podem comprovar com la seua prioritat ha sigut de nou els sous abans que el seu projecte per a Xixona».

El Ple de l’Ajuntament, reunit el passat 13 d’agost en sessió extraordinària i urgent, va aprovar amb 8 vots a favor (PSOE, Cs) i 5 en contra (Compromís, PP, MX) el nou règim retributiu del regidors de govern, amb dos dedicacions exclusives de 33.600 € bruts anuals, una dedicació al 75% i altres dos al 50%. Com a diputats provincials, tant Isabel López com Javier Gutiérrez, ja percebien de la Diputació un salari brut anual de 68.448 € i 73.240, respectivament.

«En total el gasto salarial de l’equip de govern passa d’111.972 € a 126.000 €, és a dir, un 12,53% més. 14.000 € que hauran d’eixir d’altres partides del pressupost enmig d’un escenari de crisis econòmica i sanitària. Uns diners que podrien destinar-se, per exemple, a reforçar els serveis socials», ha destacat Arques, qui ha afegit que «malgrat tota esta opacitat, des de Compromís continuarem aportant en positiu, com vam fer aprovant la rehabilitació de la Casa Rovira com a biblioteca a canvi de transformar el Cuarnero en Casal Jove, un projecte del qual encara no sabem res mentres que sembla que PSOE i Cs només estan als diners que guanyaran a final de mes».